Πέμπτη 8 Μαΐου 2008

2 μέτρα και 2 σταθμά

Το πρόσφατο συνέδριο που παρακολούθησα ξύπνησε μέσα μου μνήμες παλιές 10 ετών όταν σαν νέος χειρουργός αποφάσισα να πραγματοποιήσω την υπόσχεσή μου, άφησα την καταπράσινη Βρεττανία και γύρισα για λίγες μέρες πίσω να εξεταστώ για τον τίτλο ειδικότητας. Θυμάμαι την εχθρική στάση της επιτροπής αποτελούμενη από ένα καθηγητή που διαρκώς είχε ανοικτό το φερμουάρ του παντελονιού του για αδιευκρίνιστους λόγους, έναν άλλο με ύφος "που σε ξέρω που σε είδα" και ένα διευθυντή ΕΣΥ τακτικό πελάτη δικαστηρίων. Οι δοκιμασίες που εφαρμόστηκαν για πρώτη και τελευταία φορά περιλάμβαναν γραπτά, πολύωρη προφορική εξέταση και τέλος σε μια ύστατη και δόλια προσπάθεια να κάμψουν την αντίστασή μου σύσσωμη η επιτροπή απαίτησε τη επίδειξη χειρουργικής δεξιότητας σε 2 περιστατικά. Αφού ολοκλήρωσα με επιτυχία και το καθαρά χειρουργικό κομμάτι εξετάστηκα ξανά αυτή τη φορά όμως όχι μόνος αλλά με άλλους 2 συναδέλφους υποψήφιους συμπαθείς και γνωστούς της επιτροπής. Κατάφερα να συγκρατήσω τα γέλια μου για την παρωδία εκείνη και τέλος τους ευχαρίστησα θερμά σαν νέος ειδικός. Ομολογώ ότι τα πράγματα θα ήταν απίστευτα πιο εύκολα εάν η πλάτη μου δεν ήταν τόσο ευθεία, οι γνώσεις μου δεν απειλούσαν την καθηγητική αυθεντία, το επώνυμό μου είχε 2 συνθετικά, το φύλο μου ήταν αντίθετο και οι φυσικές οπές μου ήταν ευένδοτες. Όσο επώδυνη και αποκαρδιωτική ήταν η εμπειρία δεν θα άλλαζα το παραμικρό εάν βρισκόμουν με μαγικό τρόπο ξανά πίσω. Για την ιστορία Κύριοι η βουβωνοκήλη χειρουργείται σε οποιαδήποτε ηλικία και σωματικό βάρος παιδιού χωρίς καθυστέρηση, ο αγγλοσαξωνικός ξεπερασμένος κανόνας των "10" αναφέρεται σε pounds και όχι κιλά, η σπάνια ατρησία του ορθού (rectal atresia) αποτελεί μόνο το 1% του φάσματος του άτρητου πρωκτού (imperforate anus), η απόφαση για παροχέτευση του πνευμοθώρακα λαμβάνει υπόψη το ποσοστό καθώς όμως και τα συμπτώματα του ασθενούς και του απλού ή υπό τάση χαρακτήρα του. Όσον αφορά για τον άνθρακα αποτελεί μια άγνωστη στον σύγχρονο κόσμο πάθηση που πριν την 9/11 απασχολούσε μόνο ερευνητές. Τάκη Σάκη Μπίλλυ νάστε καλά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: