Πέμπτη 30 Αυγούστου 2007

E=mc2

Τελειώνει ο Αύγουστος και πλησιάζει η έναρξη της σχολικής χρονιάς.Πίσω πάλι στην έρευνα για ιδιαίτερα στα μαθηματικά ώστε να καλύψουμε την αδυναμία του δημόσιου γυμνασίου και λυκείου να προσφέρει κατανοητές και χρήσιμες καθημερινές γνώσεις αριθμών.Για τους περισσότερους μαθητές τα βιβλία των μαθηματικών συνιστούν το καθημερινό μέσο βασανισμού του μυαλού τους αφού δεν βρίσκουν κάποια αντιστοιχία με την ζωή τους.Ελάχιστοι είναι αυτοί που κατανοούν την γλώσσα των αριθμών ενώ οι περισσότεροι είναι αναγκασμένοι με επίπονες επαναλήψεις να κρατούν το βήμα τους.Είναι άραγε χρήσιμες όλες αυτές οι μαθηματικές έννοιες σε επίπεδο Γυμνασίου-Λυκείου?Ή μήπως θα έπρεπε να αποκτηθούν πολύ αργότερα σε αντίστοιχες σχολές?Που αποσκοπεί αυτή η μαστίγωση με γνώσεις των νέων μας?Η πραγματική επιστήμη μας βγάζει τη γλώσσα καθώς πρώτα εμείς και τώρα τα παιδιά μας τραβούμε το Γολγοθά της Δημόσιας Εκ-παίδευσης.

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

συμφωνω με το αρθρο σας. θα επρεπε ομως να ειχατε αναφερει οτι,συγκεκριμενα το προσωπικο ειναι ανικανο να προσφερει στα παιδια την καταλληλη εκπαιδευση.

ευχαριστουμε ολοι μαθητες!!!!

Μαρινόπουλος Γιάννης είπε...

Οι παράμετροι είναι πολλές.Σίγουρα η δημόσια αμετακίνητη θέση του καθηγητή των μαθηματικών με 30 μαθητές ελάχιστο εποπτικό και ερευνητικό υλικό καθώς και η έλλειψη αξιολόγησης και ελέγχου οδήγησε στην θλιβερή αυτή εικόνα των σχολείων μας.Χρειαζόμαστε ένα νέο όραμα και ορίζοντες για το μέλλον.Το υπουργείο παιδείας είναι απαραίτητο να αναθεωρήσει τις ιδέες του περί προγράμματος σπουδών και να δώσει μεγαλύτερη ελευθερία σε μαθητές και καθηγητές για έκφραση και αλληλεπίδραση.

Ανώνυμος είπε...

Δεν κάνουμε μαθηματικά στο γυμνάσιο και το λύκειο για να μάθουμε "χρήσιμες καθημερινές γνώσεις αριθμών". Αυτές τις μαθαίνουμε στο δημοτικό. Στόχος των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι να καλλιεργήσουν ικανότητες των μαθητών που καθόλου δεν σχετίζονται με τους αριθμούς: αναλυτική και συνθετική σκέψη, ανάπτυξη συλλογισμού, αποδεικτική διαδικασία, χρήση αφηρημένων εννοιών κτλ κτλ

Μαρινόπουλος Γιάννης είπε...

Πολύ ενδιαφέρον.Ο ευσεβής πόθος του προγράμματος σπουδών είναι πάνω κάτω γνωστός σε όλους μας.Μπορείτε να γίνετε πιο συγκεκριμένος αναφέροντας 3 παραδείγματα εφαρμογών?

Ανώνυμος είπε...

Ξανά
α)Αξίωμα: μία πρόταση της οποίας την αλήθεια την δέχομαι χωρίς απόδειξη
Ευκλείδεια γεωμετρία: ένα σύστημα αξιωμάτων. Υπερβολική γεωμετρία: ένα άλλο σύστημα αξιωμάτων. Τα "αντικρουόμενα" αποτελέσματα των δύο γεωμετριών συνυπάρχουν. Το ερώτημα ποια είναι η αλήθεια πέφτει στο κενό: εξαρτάται από το σύστημά σου.
β)Απόδειξη: 1) ξεκινώντας από προτάσεις που έχω αποδείξει (τις στοιχειώδεις μόνο με την χρήση αξιωμάτων) και με λογικούς συλλογισμούς (δηλαδή συλλογισμούς που υπακούουν στους κανόνες λογικής του συστήματός μου) οδηγούμαι στο προς απόδειξη αποτέλεσμα 2) απαγωγή στο άτοπο. Αν υποθέτοντας την αλήθεια μιας πρότασης, λογικές συνεπαγωγές με οδηγήσουν σε ανοησίες, τότε η πρόταση από την οποία ξεκίνησα είναι ψευδής. 3) αντιπαράδειγμα. Για όσες ειδικές περιπτώσεις και αν ισχύει μία πρόταση, αν υπάρχει μία τουλάχιστον περίπτωση στην οποία δεν ισχύει, τότε η πρότασή μου είναι ψευδής.
γ) "τουλαχιστον", "το πολύ", "ακριβώς", "μικρότερο ή ίσο" κ.α. είναι εκφράσεις των οποίων το νόημα/σημασία ξεκαθαρίζεται στο μάθημα της θεωρίας πιθανοτήτων/στατιστικής και όχι στο μάθημα των νέων ελληνικών.

Τα παραπάνω μου φαίνονται χρήσιμα όταν συμμετέχω σε μία συζήτηση/διαφωνία, όταν παρακολουθώ ένα δελτίο ειδήσεων, όταν παίρνω αποφάσεις κτλ κτλ

ίσως πάλι να βλέπω τα πράματα εγκλωβισμένη στο δικό μου σύστημα...
Μπορείς να έχεις τον τελευταίο λόγο

Μαρινόπουλος Γιάννης είπε...

Σας ευχαριστώ.Με το φωτεινό σας αντιπαράδειγμα αποδείξατε το αναληθές του από τουλάχιστον μεγάλης μερίδας της μαθητικής κοινότητας αξιώματος της μη αναγκαιότητος των μαθηματικών στη ζωή μας.